I dag er faktisk er en sånn dag der høst er ok.

Parken på St. Hanshaugen. Her skal jeg tilbringe de neste sommerene. Da skal jeg grille, sole meg og høre på «Jeg traff henne på sthanshaugen sommern 89, hun gråt når hun var full og sang når hun var blid.» <- Det er jo akkurat sånn som meg! Og under her, min nye nabo, synagogen. Den er godt beskyttet av blokader i veien. Jeg lurer på hva trusselnivået er… Hehe!

I morgen kommer det håndverkere og skal slipe ned og lakke gulvene i leiligheten. Tror det blir bra.

Da skal dette gusjegulegulvet blir mørkt. Vi har ikke helt bestemt hvilken farge det blir enda, men det skal være gråbruntaktig, med matt lakk oppå. Jeg elsker de gamle plankene og tremønsteret i dem. Tror leiligheten vil fremstå mye mer skikkelig med nye gulv.

Vi tenker en fargetone noe lignende det under:

Og så skal vi legge fliser i gangen:

Vi har ikke valgt hvilke fliser vi skal ha enda. Jeg liker best den oppe til høyre. Den er litt glattere i overflaten enn de to andre. Men den nede til høyre er også veldig fin 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til I dag er faktisk er en sånn dag der høst er ok.

  1. iD. sier:

    gulvet var jo dritfint som det var!! ække noe gusjegulv det der!
    og foresten, det tar FIRE minutta fra hærligheten din til min! det er superkort 😀

  2. tullebull sier:

    jeg vet! ida pekte på hvor dere bor! 🙂 Vi er jo nesten naboer! tjooho!

  3. Cecilie Maria sier:

    Wee! Så gøy med flere bilder! Gulvet kommer til å bli superfint. Pent med slik matt lakk oppå! Enig med deg i at den glatte flisen blir penest. Og så er den lettere å støvsuge og vaske også, uten at det gnisser sånn… 🙂

    Sykt fint med høst! Det er min favorittid, tror jeg. Nydelige farger og nydelig luft (når det ikke regner….)

  4. Cecilie Maria sier:

    PS: Dere har jo sånn nøkkelskap som vi alltid har hatt, jo! Så koooslig 🙂

  5. Torill sier:

    ÅÅ, det kommer til å bli så fiiint! Enig med at mørke gulv blir stiligere, selv om det ser kjempeflott ut allerede nå. Og så er det så utrolig mye lettere å gjøre slikt før man flytter inn enn etter….

    Jeg likte best flisen nede til høyre, men er helt enig med Cecilie i at den øverste er lettere å holde ren.

    Mamseklem – gleder meg til å komme og se!!

Legg igjen en kommentar

