Søndagstur!

Som de kulturelle menneskene vi er, benyttet vi søndagsformiddagen til å se på norsk historie på maihaugen. Hoho. Nei. Vi er ikke kulturelle. Men det er jo ikke EN DRITT annet å finne på her.

På Maihaugen er det en stor samling av gamle hus, gårder, butikker osv. Jeg trodde det kanskje var sånn 4 hus der (sånn som på Hordamuset, hoho!). Men det var jo sikkert 100 hus! Jeg tilstår: Jeg synes faktisk det var ganske så fint!

Og så enda gøyere: De har laget en gate med et hus fra hvert tiår av 1900tallet. Heeerlig. Til og med lyktestolpene forandrer seg i gaten.

Og så er det en handlegate med gamle butikker og togstasjon. Jeg følte at jeg var med i Kamilla og tyven. Konklusjon: Jeg liker Maihaugen.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Søndagstur!

  1. Hey, der hadde jeg likt meg! Jeg liker sånn historie, og museer! 😀

  2. Torill sier:

    Jeg også! Så gøyere ut enn jeg hadde trodd. Særlig de gamle lekene, jeg elsker gamle leker!

Legg igjen en kommentar

