Roma :)

dsc02820

Turen til Roma var helt super! Da vi gikk av tbanen fra flyplassen gikk vi ut av metroen og det ALLER ALLER første jeg så var Colosseum. Sprøt. Midt i byn. Hotellet var koselig og veldig sentralt. Vi satt oss på en uterestaurant og spiste pizza og drakk øl før vi tok oss en tur rundt i byen og så på gamle ting. Hehe.

Først så vi på Forum Romanum, hvor jeg posserer så fint på bildet over. Det er utgravninger fra gamle Roma. Ganske sprøtt. De har så masse gamle utgravinger at de bruker noen av dem som benker for turistene! Hoho. Skulle likt å se en norsk arkeolog grave opp en 2000 år gammal dings og sette den ut til benk. Seinere på dagen dro vi å så skikkelig på Colosseum og spiste en koselig middag.

roma2

Dag 2 regnet det litt og vi bestemte oss for å dra å se på Vatikanet fordi det er mest innendørs. Det var veldig fascinerende å se Peterskirken. Helt enorm stor med masse fin utsmykking.

Dag 3 regnet det enda mer (strek i regningen), men vi kjøpte oss paraplyer og hadde det ganske så bra likavel. Vi så på Pantheon (det gamle tempelet i Roma, sykt stort og sykt gammalt) og så spiste vi 3 is hver og så på Trevifontenen og Spansketrappen. Så shoppet vi og spiste romantisk middag – igjen. Nice.

roma3

Jeg kjøpte meg en deilig, frisk parfyme og en ny yndlingsveske. Eeelsker vesken. Den var litt dyr, men den var verdt det. Den er perfekt. Og på siste kvelden fikk jeg endelig kjøpt meg astrix og obelix t-skjorten jeg hadde ønsket meg sånn hele turen. Så den i en bod første dagen, og så så jeg den ikke mer. Men fant den igjen! Hihi. Den er søt.

roma1

Utsikten fra hotellrommet. Midt i byn. Ca 10 min å gå til Colosseum, Trevifontenen og rett ved shoppinggaten. Perfekt. Det hotellet anbefales!! 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Roma :)

  1. Cecilie sier:

    Oi, jeg vil OG til Roma! Sammen med deg! 🙂 Jeg eeelsker jo gamle, nostalgiske «dingser». Og jeg skulle kost meg VELDIG på utgravings-benken. :b Vesken ser kjempekul ut. Et det ekte skinn? Helt perfekt for deg. Både brun OG med nagler på. Perfect! Hvilket merke er parfymen?

    Hotellet ser så bra ut, bare dumt det regnet 😦

  2. Torill sier:

    Vet du hva, nå lengter jeg sykt tilbake til Roma!!! Samme hotell som oss og alt mulig! Sitter på kurs, nedgravd i lesestoff, og har egentlig bare lyst til å ha fri og å shoppe og drikke vin på fortauskafe… Pluss at jeg har lyst på 10 ekstra uker uten noe annet å gjøre slik at jeg kan få lest det jeg vil lese og skrevet det jeg skal skrive. Jeg burde vel egentlig ha 10 ekstra uker hver eneste måned…

Legg igjen en kommentar

