Jeg lover, jeg lover…

… at jeg ikke skal kjøpe kjolen jeg har så lyst på. Sånn nå var det sagt.

For to uker siden lovde jeg meg selv at jeg ikke skal kjøpe noen flere kjoler. Og dagen etterpå så jeg en kjole i vinduet på cubus. Syyykt fin. Og den koster bare 300 kr! Så har jeg gått og tenkt på den hver dag i to uker nesten.

Men jeg har tre, nei fire argumenter for å ikke kjøpe den:

1. Jeg lovde meg selv.
2. Jeg trenger ikke flere kjoler.
3. Det er umiljøvenlig å kjøpe masse ting man ikke egentlig trenger.
4. Jeg bør heller gi pengene mine til Redd Barna.

Men så klarer jeg ikke å la være å tenke på den likevel. Derfor måtte jeg bare skrive det her. For hvis jeg kjøper den nå, så lover jeg å tilstå her. Enda en grunn til å ikke kjøpe den.

Men den er så syyykt fin!! Åååh! Og i morgen får jeg lønn. Jeg blir sikkert sykt fin i den. Og hvis jeg kjøper den slipper jeg å bruke all energien min på argumentere for at jeg IKKE skal kjøpe den. Huhei.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Jeg lover, jeg lover…

  1. Rebekka sier:

    Hehe.. Ikkje lett å være deg!! 🙂 Off, forferdelig å ha sååå lyst. Kjenner til den følelsen ja! Meeen.. du kan jo la være å kjøpe noe annet og kjøpe kjole i stedet for 😉
    Hørtes veldig koselig ut med vin og terrasse titting! Det har eg lyst til! Gi ein lyd vist du har en ledig stund ein gang så kan me sikkert få til noke 🙂

  2. Cecilie sier:

    Jeg syns du skal kjøpe den! For da kan jeg kjøpe en kjole JEG har lyst på 😛 Selvom jeg ikke trenger den jeg heller. Joda, jeg gjør det. Man kan da ALDRI få nok kjoler?

    Men før du får lov må du beskrive den… Så kom an. Hvordan ser den ut?

  3. Ivar sier:

    vel i dag har du fått lønn… Har du kjøpt den?

  4. Pappa sier:

    Jeg foreslår at du gir 5 kjoler du ikke bruker til Fretex og kjøper CO2 kvoter for 300 kr. Så kan gå og kjøpe den, ta den på deg i butikken og gå ut og kjøpe magasin av narkomane for 300 kr på vei til Stensgata kirke hvor du ber om en hastesamtale med presten. Bekjenn dine materielle begjær og si at du gjerne vil gi 300 kr til de fattige i menigheten (kanskje det etterhvert blir deg…). Tilslutt må du vise oss bilde av deg og kjolen her og fortelle hvordan samvittigheten din har det. Hvis du fortsatt sliter da, har jeg noen flere botemider på lager.

  5. tullebull sier:

    hahaha. flott! Da tror jeg jeg kan kjøpe den med GOD samvittighet!

    ceci: den er i corallfarge i litt forskjellige nyanser i sjatering. Og så er den sånn som jeg elsker med sånn to lag, der det ene er sånn «netting» eller ikke netting, men du vet sånn fint. sånn sløraktig. eller noe. og så har den silkebånd i livet.
    Men jeg har bare sett den i vinduet, så jeg håper den er dritstygg på. Heh.

Legg igjen en kommentar

